Wednesday, November 26, 2008

Bu kadar Tarih dersinden sonra kendi hikayeme kaldigim yerden devam edeyim.

Agnes nezaketen fikrimi sordu gelmek istermisin diye. Istemem mi yahu bayila bayila isterim. Fakat o da ne grubumuzun erkekleri cok centilmen olsalarda basti gittiler. Yakalayamadik. Muhammed’ e ve navigasyon gucune guveniyoruz. Andradayiz ve kucuk bir sehrin civarindayiz. Ingilizce bilen birilerini bulmak kolay olmayacaktir. Ben ne kadar yabanciysam yanimdakilerde o kadar yabanci orada. Karnatakada ana dil Kannada. Oysaki Andra Pradeshte ana dil Telugu. Iste bu yuzden diyorum ben ne kadar yabanciysam yanimdakiler de en az benim kadar yabancilar diye.

Her ne kadar ben yanlarindayken olabildigince Ingilizce konusalalrda zaman zaman sikilip kendi dillerini konusmaa basliyorlar. Oyle zamanlarda uzayli gibi etrafima bakiyorum ama olsun yinede halimden memnunum. Hani Migren demistim ya teshisimde yanimlmamaisim hava degisikli gercekten iyi geldi. Sicak havada biraz zorlansam da kesinlikle evdeki kadar perisan degildim. Tebdil- I mekandaki ferahligin fiili ornegiydim o anda. Konuyu dagitmamyayim ben yine. Sanrim cikmadan Muhammed’ e kabaca yonu tariff ettiler. Zira ciktigimiz yonde sorun olmadi ama sorun ana yoldan ciktiktan sonra saptigimiz ara koy yollarinda yasandi.

Aslinda sorun bile denemez. Sik sik adres sorduk . Ama nasil ? Muhammed cami aciyor . lepakshi temple diyor . Adamlarin tek soyledikleri kelime “ Itla” . Tek duydugumuz cevap Itla ! Muhammed bir kac kelime bile olsa Telugu anliyormus. “ Itla” “Straight Ahead” gibi bir anlam iceriyormus. Kannada cok kelime bilmiyorum ama artik tek kelime de olsa Telugu ogrenmistim : Itla … Kizlarla ve Muhammedler artik kiriliyoruz gulmekten her Itla kelimesini duydugumuzda.

Ana yoldan ciktiktan sonra gectigimiz kasabalarin isimleri soyle: Hindupur , Somandepalli , Penukonda , Bagepalli, Chilamandur , Gadrapalli ve Lepakshi. Gunlerden Cumartesi oldugundan gectigimiz her yerde insanlar sokaklarda. Alisveris gezmek filan filan derken herkes sokakta. Plakamis Karnatakaya ait kabak gibi belliyiz yabanciyiz. Oyle kucuk yerler ki cok aliskin degiller oralarad yabanci gormeye. Oyle bakislar var ki uzerimizde gormenizi dilerdim. Hele ki Somandepalli de yol kesildi 15-20sn durmak zorunda kaldik. Basimi sola cevirdigimde bir taze Hindistan cevizi saticisi ile goz gore geldik. 20li yaslarinda bir delikanli. Resmen sesini duyar gibi oldum. “ Huh bu nee ?” dergibi bir bakis ile karsilastim. Daha once soylemismiydim bilmiyorum ama soylediysem bile yineliycem. Alistim artik burda film yildizi gibi bakislar altinda yasamaya zaten. Delikanlinin bakislarina cok sasirmadim aliyle. Buldugun tek care basimi cevirmek ve gormemeye calismak oluyor bu gibi durumlarda. O anda da ayni seyi yaptim basimi cevirdim ve bir an once yolun acilmasini dilemeye basladim.

Yola ciktiigimizda hava karanlikti ve gece sogugu oldugu icin yanimda getirdiigim tek uzun kollu beyaz T-shirt’ umu giymistim. Ama gunes dogduktan sonra onun kalin gelecegini bilecek kadar tecrubeliydim artik burda. Yanima 2 tane sey aldim ince bir Kurti ( ama uzun kolluydu ) ve benim askili tshirtlerimden birini . Eger cok mutaassip bir yere gidiyorsak diye kurtayi aldim. Cok sicak olursa diye de oburunu. Oyle askili filan dediysem de Hint standartlari icin bile abes olmayan usturuplu bir tshirttu. Ve hakli oldugum oglen gunesi tepeye ciktiginda anlamis oldum. Kurta uzun kollu oldugundan onu da giymek istemedim ne kadar ince bile olsa. Tshirtumu degismistim yola cikmadan once. Somandepalli den gecerken kendimi taktir ettim . Su nedenle bu taktir kendimce normal bile olsa buralarda Kabul gormeyecek birseyler giymemeyi sectigim icin. Simdi kizlar Kurta Kurta diyor bu kadinda bu Kurta ne olaki diye soruyordur eminim !

Burda kadinlar olabildigince Saree giymeyi yegliyorlar. Hani su filmlerde gordugunuz giysiler varya iste o. Cok sevdigim bir arkadasimin taktigi isimle : Hintli Kiz kiyafeti .
Ama bazen saree giymek istemeyen daha gencler veya giyilemeyecek zaman ve mekanlar olabiliyor. Boyle zamanlarda jean ustune giyilebilecek genelde uzun kollu , bol , kalca boyunda yada diz kapagi boyunda , yandan yirtmacli , genelde keten yada pamuklu yerel Tshirt diye tanimlayabilirim Kurtayi. Gercekten oldukca rahat bir giysi. Genclerin cok tercih ettikleri bir giysi turu.
( Page 2 )

No comments: