Tuesday, November 25, 2008

Andra Pradesh trip...

Arabayi park ettikten sonar garibim Muhammed ‘ I uyumaya yolladik. Nikah toreni 1.5 saate yakin surecegi icin o surede onu uyuttuk ki biz yolda uyuyabiliyorduk ama o araba kullaniyordu. Biz yerimizi aldik toreni izlemeye basladik. Ben toreni ahali beni izliyordu  .

Toreni bir Rahip yonetiyor. Toren dedigim gibi sahnemsi suslu pulu isil isil bir yukseltide yapiliyor. Bu sahnede Gelin ve Damat disinda ikisinde ebeveynleri ve onleri kutsamak isteyen aile buyukleri ve gelinlik caginda gelinin arkadaslari ve merakli kiz cocuklari da var. hayran hayran geline bakip daha o yasta eminim ki hayaller kuruyordurlar. Burda gelinler bizde oldugu gibi beyaz degil Kirmizi giyiyorlar. Kirmizi ihtisamli sareeler giyiyorlar. Ama bu gelin o sizin filmlerde gordukleriniz kadar ihtisamli degildi daha sade giyinmisti. Boynunda cicekler vardi. Ama ne kadar sade olsada gelin oldugu herhalinden belliydi. Utangac gozlerle etrafina bakiyordu . Arasira benimle gozgoze gelmemeye calisarak beni gozluyordu. Zaten artik kaniksadim film yildizlari gibi herkesin gozunun ustumde olmasina . Rahip 1.5 saat boyunca birseyler soyledi, dua etti , birseyler yapti , onlara birseyler yaptirdi. Bunlari detayli bilemiyorum cunku olay dini oldugu icin cok fazla sorularla olaya dahil olmaktan cekindim. Sindhu da Agnes dag it sorun olmaz dedilerse de ben bir kac fotograf cekip usulca yerime oturdum. Bilmeden bir yanlis yapmaktan cekindim.

Bir keresinde el arabasinda cicek satan bir kadinin yanindan geciyordum. Domates almak icin pazara ugramistik. Arabanin aynindan gecerken cicekler oyle dayanilmaz kokmustu ki egilip koklamktan kendimi alamadim. O zaman ki soforumuz Manjunatha beni hemen uyarmisti. Onlarin tanrilar icin oldugunu koklamamam gerektigini soylemisti. Cok utanmistim ama nerden bile bilirdim ki. Orda dab u sekilde blmeden de olsa bir hata yapmaktan cekindim.

Cok fazla orada neler oldugunu anlamadan izlemek biraz sikici olmadi dersem yalan olur. 1.5 saatin sonunda Rahip genc cifti ciceklerden yapilmis bir cicek ipi ile birbirlerine bagladi. Bu gercekten adi gibi ciftin artik olunceye kadar birbirlerine bagli olduklarini anlamina gelen bir islemmis. Bu Bagla(n)ma isleminden sonar sahneye yakin olan herkes bir avuc pirinci sahneye atarak cifti kutsadilar. Bir ilave bilgi daha Hintlilerde en az Cinli ve japonlar kadar pirinc tuketiyorlar. Bu pirinc firlatma isinden sonar ebeveynlerin yakini olan yaslilar ve aile buyukleri ozel olarak saheneye giderek cifti ozel olarak kutsadilar.

Bu kutsama kismi cabuk bitecek gibi gorunmuyordu. Biz is yeri ekibi olarak yava yavas uzaklasmaya basladik. Cunku karinlarimiz acikmaya baslamisti. Saat ogleni bulmaya baslamisti ve dugun cadirinin ardindaki yemek cadirinda servis basliyordu ve ac karinlarimiz baski yapmaya baslamisti bile…

Aman Allahim biz daha yurumeye yeni baslamisken yemek cadirinin oradaki toplanmis kalabaligi gormenizi isterdim. Bu hintlilerde bizim gibi belese pek merakli. Bir de yemek yemek icin Masaya ve oturmaya ihtiyaclari olmayisi da hala alisamadigim baska bir aliskanliklari. Keraladan donerken oglen yemegi icin girdigimiz otelin restaurant kismina girdigimizde masa ve sandalye olmadigini gordugumuzde Ugurla benim yuzumuzdeki saskinligi gormenizi isterdim. Eminim cok gulerdiniz. Biz de kendimize masa yapicak bir cam kenari bulmustuk. Ama bu kez tecrubeliyim tabii ki saskinlik yok. Ama baska bir sorun var: elle yemek. Ben deniz 5 yasimdan beri catal kasiksiz yemek yiyemeyen modellerdenim. Nasil basariyorlar o yemekleri elle yemeyi bilmiyorum . Ne catal ne bicak ne kasik bildiginiz 5 parmak usulu… Ben yabanci, Agnes sakat ( bilegi badajliydi bas parmagini kirmis bowling oynarken ) bize kasik lazim … Zaten Catal, bicaklik bir yemek yok. Kasik yeteri yani. Satish sagolsun hemen bir kactane plastic kasik buldu getirdi. Menumuz : Veg- Non Veg bir cesit yemek , Pilav ( Duz yada sebzeli baharatli ) , Salata ( Ama limon – Zyagi yerine yogurtlu . Malum sut bol olunca saciyorlar ) ve tatli ( helva yada adini bilmedigim serbetli bir tatli) idi. Oyle acikmisim baharatina aldirmadan ne var ne yok yedim. Her turlu Baharat eziyetine ragmen hint yemeklerini seviyorum , tatlilari haric…

Yemekten sonar tabaklarimizi yikamamiz gerekiyordu . Ben yabanci Agnes sakat oldugu icin bizim tabaklarimizi hemen aldilar elimizden sagolsunlar. Herkes tabaklarini aldigi gibi birakiyordu. Tabak dedigimde 20cm. capinda metal bir tepsi dusunun onun gibi bir sey.

Biraz sohbet muhabetten sonra – Su Prankush komik cocuk. Bayiliyorum Sindhu ile ugrasmasina – Cifti kutlamaya gitmek icin ufak ufak hareketlendik . Cifti kutlayacak, hediyelerimizi ve tebrik mesajlarinin yazildigi kartlari verecektik. Sira beklerken ( kuyruk vardi ) Sindhu hediye kutusunu elime verdi ve siki siki tembihledi mutlaka geline vermem icin, sakin damada verme dedi. Nedenini anlamadim Bende cekinerek Damatla tokalasip hemen oteki tarafa sicradim neme lazim degil mi ama . Burasi Hindistan.

Sarki Soylemeye , Dans etmeye ne kadar bayiliyorlarsa fotograf cektirmeye de o kadar bayiliyorlar.. Herke kuyrukta fotograf cektirmek icin. En az 3 Fotografci ve 2 kameraman ( spotlardan gore bildigim kadari ile ) cekim yapiyorlardi. Ben zaten herkesin bana bakmasindan bunaliyorum normelde. Simdi birde bu kadar cok spot isigi ve buraya bak iyen adam karsimda. Hepten icim daraldi. Su an burda buhar olsam ucsam hissine kapildim. Sindhu da tutturmaz mi sadece ikimizi ceksinler diye. Grup olarak cektirdik be kizim bu neyin israri anlamadim ama yine de kirmadim tabii. Ama ne mumkun araya girmek. Satish cok ugrasti ama basaramadi . Ve ben bayrak kaldirdim gidelim yeter diye.

Yanliz sunu soylemeliyim ki Dunyanin neresi olursa olsun dugunlerin bayramlarin en cok eglenen kisileri cocuklar oluyor. Kizli erkekli hepsi kendilerince giyinip suslenmisler ama ne susulenmek . Ellerinde abur cubur bir suru yiyecek , merakli gozlerle etrafa bakiyorlar. Tabii ben geldikten sonra gozlerini kirpmadan bana bakiyorlar. Bir kacinin fotografini cekmek istedim. Fakat utanarak anne babalarinin pacalarina saklanmaya calistiysalarda bazilarini yakaladim. Cocuk her yerde cocuk ve essiz.

Dugun fasli bittikten ve tebriklerimizi sunduktan sonra artik gitme vakti gelmisti. Ama hemen hemen gruptaki herkes Andraya ilkkez geliyordu . ve saatte daha cok erkendi geri donmek icin . 3-5 bir yerleri gorelim biraz turistlik yapalim dedik ve rotayi Lepakshi temple ‘ a cevirdik Ama o baska bir hikayede…

( Page 4 )

No comments: