Tuesday, November 25, 2008

Andra pradesh trip...

Bas agrim ve ben 23.00 gibi yataga gittik. Sabaha daha iyi olabilmeyi dileyerek. Saatimi 04.30a kurdum. Yolun ne kadar surdugunu , durup durmayacagimizi , dursak bile bana uygun yiyecek bir seyler bulup bulamayacagimizi bilmedigimden kendimi kucuk bir kahvalti hazirladim cabucacik. Ote yandan aclik kan sekerim dustugu zamanlarda migrenim daha da dayanilmaz oluyor. Ayricada kahvaltida sicak yemek yemek aliskanligini hala kendime uygun bulmuyorum. Idli dedikleri bir cesit Pirinc pogacasini farkli soslara banarak kahvalti ediyorlar. Fakat Idli ara ogunlerde de tuketilebilirmis. Agnes oyle soyledi. Ama Kahvalti da ilk onerdikleri yemek Idli.

Muhammed 20 dk. Kadar rotarli geldi. Bir Hint klasigi zaten Randevuya zamaninda gelmemek .

05.20 gibi bizden ciktik. Muhammed ilk once Agnes ‘ I almis. Asagiya indigimde arabadaydi. Ve cok ilginc geldi bana. Sanki kendi Arabasiymiscasina rahatti. Zaten gun ilerledikce tanidigim digger Hintli kadinlara benzemedigini daha iyi anlayacaktim. Allahim Sindhu’ nun evi sehir merkezine ne kadar uzakmis. Ise gitmek icin 3 vasita degistiryormus ve en az 10 dk yuruyormus. Normal zamanlarda neysede Muson zamanlarinda bu yol sanirim kabus gibi olmali. Sindhuyu da alip sehirden tamamen cikmamiz 07.00 ‘ I buldu sanirim. Saate bakmamistim. Cokta emin degilim.

Bir saat civarinda yol aldiktan sonar Agnes ‘ in istegi ile duracak yer aramaya basladik. Ama o saatte cok fazla acik yer yoktu. Muhammed bir yer buldu – Agnes cok pahali buldu. Sonradan dusununce kadin hakliymis – Bir fincan cay ve Bir porsiyon Idliye 45 rupee istedi adam. ( 1 Euro = 63 Rupee ) . Gulmeyin rica ederim buralarin rayiclerine gore bu menunun 30 Rupeeden fazla etmemesi lazimdi. Ama beni yabanci gorduyse amca hesaba bindirme yapmis olabilir. Hep yaptiklari sey cunku artik tecrubeliyiz. Kizlar lavaboya gitti. Sindhuyu araba fena tutuyor kiz yola cikarcikmaz dumduz yolda yeserdi garip. Muhammed yemegini yedi. Ben ogure bogure cayimi ictim. Yok yok oyle dusundugunuz gibi degil . Igrenc yada kotu oldugu icin degil ogurme ndenim. Burda genelde cayi Ingilizler gibi sutlu iciyorlar. Sutlu olmasina ragmen o kadar sekeri neden koyuyorlar caya anlamiyorum.

Bizdeki gibi yaprak degi toz cay kullaniyorlar ve cok aromali sert bir cay oluyor demlendigi zaman. Sut gercekten o cayi icilesi kiliyor. Ama keske o kadar seker koymasalar. Ben birde cok seker sevmem. Burda cayin sekerini de sutunude icerde koyup getiriyorlar . itiraz sansiniz yok. Ve cay fincanlari yada bardaklari adi herne ise bizim Turk kahvesi fincanlarindan biraz daha kucuk. Dusunun ben o kucucuk seyi seker yuzunden icemedim. O kadar sekerli yani. Artik zaten ozellikle sekersiz diye belirtiyorum ama o sabah gaflet anina geldi . neyse kismet oyleymis.

( Page 2 )

No comments: